Atelier Klantgerichtheid

We starten dit traject met vooraf een goed inzicht te krijgen in wie jij bent en hoe door middel van jouw eigen profielschets je tot een hogere klantgerichtheid kan komen. We geven je hiervoor de nodige inzichten om dan gedurende een individuele online debriefing verder stil te staan bij je persoonlijke resultaat.

Tijdens de eerste voormiddag, doen we een kleine heropfrissing over jouw resultaten en deze van de andere deelnemers. We kijken hoe je door middel van communicatie en persoonlijke kennis en waarden je eerste stappen zet in het beter begrijpen van de klant. Met andere woorden wie is de klant? Of beter wie is de gast? Deze van gisteren, vandaag en vooral, uiteraard, van morgen. We staan stil bij hoe bedrijfscultuur en de doelstellingen van het bedrijf en je persoonlijkheid invloed hebben op klantgerichtheid.

In de namiddag gaan we verder met de externe en interne beïnvloeding, we kijken naar je persoonlijke impact en hoe je deze kan vertalen in het lezen van jouw klanten door terug te grijpen naar de kleuren van de klant.
Alvorens aan de volgende module te starten maken we tijd voor een telefonische mentoring om je ervaringen met de klantenkleuren op te volgen.

Tijdens dag 2 kijken we naar de verwachtingen versus de noden van de klant en staan stil bij hoe cultuur en generaties hier een invloed op hebben. Eéns we dit onder de knie hebben, gaan we dieper in op (beter) connecteren met de klant of is het nu toch met de gast? En wat is het verschil tussen gast en klant en/of omgekeerd. We nemen verbale en non-verbale communicatie onder de loep en hoe ons gedrag, etiquette en houding een invloed hebben.

In de aanloop naar de derde dag doen we een virtuele groepsintervisie waarbij we met een aantal concrete cases die door de deelnemers worden aangebracht een gezamenlijk leermoment creëren.

Tijdens de derde en laatste dag staan we stil bij de saleskant binnen klantgerichtheid en wel tijdens verschillende momenten van interactie zoals aan de telefoon en email en gaan dan verder met cross-en upselling. We nodigen hiervoor een specialist ter zake uit die ons door deze materie zal loodsen. Tijdens de namiddag kijken we naar hoe je je klantentevredenheid kan meten en we ronden af met “de klacht, jawel, een opportuniteit”.

Als afsluiting van het training traject komen we bij je langs voor een mentoring on the spot.

Investering: €1495 per persoon

Voeg je koptekst tekst hier toe

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.